Опис
Відповідність тематики проектної пропозиції пріоритетам Громадського бюджету м. Кременчука
Так.
5). Інновації, інформаційні технології, телекомунікації.
2.1. Існуюча ситуація
Населення м. Кременчука складає близько 225 тисяч осіб. Інтереси цих людей представляють 42 депутати Кременчуцької міської ради та 10-15 реально діючих громадських об’єднань. Отже, активізація громади проходить на дуже низькому рівні. Натомість, у мікрорайонах Кременчука створено контакт-центри, працівники яких покликані проводити роботу з населенням і отримувати від людей зворотний зв'язок.
Іншою проблемою активізації громади і представництва жителів є «псевдомесіанство». Це знайоме багатьом явище, коли депутати і активісти від свого імені приходять на мікрорайони зі СВОЇМИ ідеями допомоги і розвитку спільнот, не спитавши людей, що їм насправді потрібне, що їх надихає, турбує або, що заважає їм жити. В результаті, мешканці громад мікрорайонів Кременчука отримують допомогу у вигляді продуктових наборів, несанкціонованих дитячих майданчиків або банальних концертів. Частина людей сердяться, бо сприймають такі «подарунки» як приниження.
Депутат, політик, громадський діяч, який немає програми розвитку, побудованої на основі запитів людей, лукавить.
Громадські активісти, намагаються виконувати «псевдомесіанську» роль, навіть, не йдучи «в люди». Вони у соціальних мережах транслюють ідеї «врятування суспільства» без врахування потреб людей, бо не мають зворотного зв’язку від населення. Так само, повноцінного зворотного зв’язку від населення не мають і службовці всіх рівнів.
Отже, в громаді Кременчука існує гостра хронічна проблема: ніхто грамотно не займається активізацією населення, підвищенням рівня їх участі у суспільному житті, ніхто не робить адекватного дослідження потреб і проблем мешканців мікрорайонів, вулиць, провулків, вирішення яких може бути підтримано і підказане самими людьми. Ніхто не спілкується з людьми для того, щоб могти якісно представляти їх інтереси, мобілізувати ресурси громади до спільного колегіального вирішення проблем спільноти.
Наслідком проблеми є те, що люди відчувають свою непотрібність, вони втрачають віру у свою можливість впливати на ситуацію, навіть, на своїй вулиці, у дворі. У мешканців дедалі знижується соціальна активність, солідарність, здатність колегіально напрацьовувати і приймати рішення.
2.2. Опис людей або груп населення, які зможуть користуватись результатами реалізації проектної пропозиції
Жителі міста Кременчука різного віку і соціального статусу. Згідно статистики, близько 2% населення є соціально активними по замовчанню. Тобто, в Кременчуці проживає 4-5 тисяч людей, які можуть стати громадськими активістами і брати участь у розвитку громади міста.
2.3. Мета проектної пропозиції
Сприяти підвищенню соціальної активності жителів Кременчука і їх участі у суспільному житті (партисипація), шляхом створення пересувної майстерні (мобільний павільйон) для інформування людей, проведення досліджень їхніх потреб і проблем, картування мікрорайонів, проведення відкритих громадських дискусій для прийняття колегіальних рішень, залучення мешканців та їх ресурсів до колективної суспільно-корисної діяльності, процесу вирішення проблем і лобіювання їхніх інтересів.
2.4. Завдання проектної пропозиції
1. Забезпечити роботу пересувної майстерні в різних мікрорайонах Кременчука.
2. Залучити до роботи майстерні різних фахівців і спеціалістів з числа представників різних зацікавлених сторін: влади, громадського сектору, бізнесу, ЗМІ і креативного класу.
3. Провести в різних мікрорайонах Кременчука інформаційні, дослідницькі, дискусійні, просвітницькі, творчі, адвокаційні та інші заходи.
4. Напрацювати концепції програм розвитку громад різних мікрорайонів Кременчука і запропонувати їх представникам влади і громадським діячам для використання в своїй роботі з населенням.
2.5. Заходи, які треба виконати для впливу на ситуацію
1. Матеріально-технічне забезпечення роботи майстерні: виготовлення мобільного павільйону, закупівля розкладних меблів, канцтоварів, оплата транспортних послуг та монтажних робіт, а також виготовлення друкованих і поліграфічних інформаційних матеріалів.
2. Формування команди проекту з представників влади, громадського сектору, бізнесу, ЗМІ і креативного класу (за згодою).
3. Забезпечення роботи пересувної майстерні в різних мікрорайонах Кременчука згідно з розробленим та оприлюдненим графіком: інформування жителів, вуличні зустрічі, дослідження потреб і проблем людей, громадські дискусії, картування мікрорайонів, адвокаційна та колективна суспільно-корисна діяльність (свята вулиць, спортивні змагання, толоки тощо).
5. Напрацювання на основі узагальнення результатів досліджень проблем і потреб жителів Кременчука низки концепцій програм розвитку різних мікрорайонів міста. Подача цих концепцій міському голові, депутатам Кременчуцької міської ради, громадським діячам з пропозицією їх використання в своїй роботі з населенням міста.
2.6. Результати (кількісні і якісні) реалізації заходів проектної пропозиції
- залучення до участі у проектних заходах до 2000 жителів Кременчука;
- вироблення правил взаємодії та налагодження продуктивного діалогу жителів, виконавців проекту і представників зацікавлених сторін;
- проведення до 100 зустрічей з мешканцями мікрорайонів;
- ідентифікація потреб і проблем мешканців шляхом їх анкетування та опитування;
- розробка карт мікрорайонів (картування) з позначенням проблемних місць, місць з потенціалом для розвитку тощо;
- визначення рейтингу проблем мешканців мікрорайонів;
- підготовка концепцій програм для вирішення проблем і задоволення потреб жителів різних мікрорайонів за участю зацікавлених сторін та з залученням ресурсів громад мікрорайонів;
- звернення до депутатів Кременчуцької міської ради і міського керівництва з пропозицією щодо вирішення проблем громади мікрорайонів на основі підготовлених концепцій програм.
- надання депутатам повного опису інформації, напрацьованої в рамках проекту «Майстерня активізації громади м. Кременчука», з пропозицією внесення змін до міської програми «Про затвердження програми економічного і соціального розвитку м. Кременчука на 2019 рік»;
- покращення взаємодії між місцевими мешканцями, владою і бізнесом за рахунок появи зворотного зв’язку з громадами мікрорайонів;
- підвищення рівня гласності в громаді завдяки створенню каналів інформування і зворотного зв’язку з населенням.
Чи відповідає ділянка для реалізації проекту рекомендованим місцям для створення майданчиків і зон відпочинку
Ні.
Не відповідає
Фотографії
Експертна оцінка
Відповідальні підрозділи
Відділ з питань внутрішньої політики